Terms of Service of the Ignitis ON Service
Ignitis ON Pakalpojuma sniegšanas noteikumi
Redakcija: 01.10.2025
- Ignitis ON elektrisko transportlīdzekļu uzlādes pakalpojuma sniedzēja informācija:
- SIA “Ignitis Latvija”
- Reģistrācijas nr.: 40103642991
- Juridiskā adrese: Gustava Zemgala gatve 74A, Rīga, LV-1039
- Tālruņa nr.: +371 64 373 737
- E-pasta adrese: [email protected]
- Vispārīgie noteikumi
- Ignitis ON pakalpojuma sniegšanas noteikumi (turpmāk tekstā — “Pakalpojuma sniegšanas noteikumi”) nosaka Pakalpojuma izmantošanas noteikumus un nosacījumus, kas ir jāievēro katram Ignitis ON lietotnes lietotājam un nereģistrētam Klientam (tiem, kas neizmanto Ignitis ON lietotni), lai varētu izmantot Ignitis nodrošināto elektrisko transportlīdzekļu uzlādes pakalpojumu un/vai uzņēmuma Ignitis un/vai Ignitis ON tīkla partneru elektrisko transportlīdzekļu uzlādes stacijas un tām piekļūt.
- Pirms Pakalpojuma izmantošanas Klientam ir jāizlasa šie Pakalpojuma sniegšanas noteikumi, Ignitis Privātuma paziņojums un citi dokumenti un jāpiekrīt uzņemties to saistības.
- Ignitis ir tiesības jebkurā brīdī vienpusēji mainīt Pakalpojuma sniegšanas noteikumus. Ja vien nav noteikts citādi, grozījumi Pakalpojuma sniegšanas noteikumos stājas spēkā tūlīt pēc to ievietošanas Lietotnē un/vai tīmekļa vietnē https://ignitison.lv/ un/vai publicēšanas, izmantojot jebkuru citu izvēlētu līdzekli. Lai izmantotu Pakalpojumu, Klientam pirmo reizi pēc Pakalpojuma sniegšanas noteikumu izmaiņām ir jāizlasa Pakalpojuma sniegšanas noteikumu izmaiņas Lietotnē un/vai tīmekļa vietnē https://ignitison.lv/. Nereģistrētiem Klientiem pirms Pakalpojuma izmantošanas portālā Ad-hoc Portal katru reizi ir jānorāda sava piekrišana Pakalpojuma sniegšanas noteikumiem.
- Izmantotie termini:
- Konts ir Klienta personiskais elektroniskais konts Lietotnē.
- Ad-hoc portal — tīmekļa vietne, uz kuru Klients tiek novirzīts pēc QR koda, kas atrodas elektrisko transportlīdzekļu uzlādes stacijā, skenēšanas. Pēc vēlamās maksāšanas metodes izvēles Klients var izmantot uzlādes pakalpojumu Ignitis ON tīklā, neizmantojot Ignitis ON Lietotni.
- Lietotne ir Ignitis ON mobilā lietotne, ko izmanto, lai piekļūtu Pakalpojumam.
- Vieduzlāde — elektrisko transportlīdzekļu uzlādes funkcionalitāte, kas vadītājam sniedz iespēju sākt uzlādes sesiju, vienkārši pievienojot uzlādes kontaktdakšu, bez papildu apstiprinājuma, izmantojot Lietotni vai RFID atslēgu. Šī funkcionalitāte ir pieejama elektriskajiem transportlīdzekļiem, kas atbalsta automātiskās uzlādes funkcionalitāti, un tikai ātrās uzlādes stacijās, izmantojot CCS savienotāju.
- Uzlādes sesija ir laika periods, kurā tiek sākta elektriskā transportlīdzekļa uzlāde, un šī perioda ilgums tiek mērīts no brīža, kad elektrisko transportlīdzekli pievieno elektrisko transportlīdzekļu uzlādes stacijai, līdz brīdim, kad to atvieno no elektrisko transportlīdzekļu uzlādes stacijas.
- Klients ir jebkura fiziska vai juridiska persona, kurai ir Konts un/vai kura izmanto Pakalpojumu.
- Digitālais maks — elektroniska ierīce, programmatūra vai tiešsaistes pakalpojums, kas vienai pusei sniedz iespēju veikt elektroniskos darījumus ar otru pusi, parasti izmantojot tālruni vai datoru, piemēram, Apple Pay, Google Pay.
- Elektriskais transportlīdzeklis (turpmāk tekstā — ETL ) ir ar elektrību vadāms motorizēts transportlīdzeklis, kas aprīkots ar vismaz vienu elektroiekārtu, kas nav ārēja un kas darbojas kā enerģijas pārveidotājs ar elektriski uzlādējamu enerģijas uzkrāšanas sistēmu, kuru var uzlādēt no ārpuses.
- ETL uzlādes punkts ir ETL uzlādes stacijas kabeļa spraudnis jeb konektors, kuru pievieno pie ETL, lai veiktu ETL uzlādi.
- ETL uzlādes stacija ir elektrotehnikas iekārta ar vienu vai vairākiem ETL uzlādes punktiem un kopīgu klienta identifikācijas saskarni. Tās tiek klasificētas šādi:
- lēnas uzlādes (standarta) jaudas elektrisko transportlīdzekļu uzlādes stacija (maiņstrāva) — jauda līdz 44 kW;
- ātras uzlādes jaudas elektrisko transportlīdzekļu uzlādes stacija (līdzstrāva) — jauda no 45 kW līdz 149 kW;
- īpaši ātras uzlādes jaudas elektrisko transportlīdzekļu uzlādes stacija (HPC) — jauda no 150 kW.
- Dāvanu karte ir vienreizlietojams kods, kas dod tiesības papildināt turētāja Konta atlikumu ar iepriekš noteiktu nominālvērtību eiro, ko var izmantot, lai samaksātu par Pakalpojumu saskaņā ar tajā laikā spēkā esošajiem tarifiem un nosacījumiem.
- Ignitis ir SIA “Ignitis Latvija”, reģistrācijas nr. 40103642991, juridiskā adrese: Gustava Zemgala gatve 74A, Rīga, LV-1039, kas nodrošina ETL uzlādes pakalpojumus Ignitis ON tīklā.
- Ignitis ON tīkls ir Ignitis un/vai Ignitis partneru ETL uzlādes staciju kopums.
- Dīkstāves maksa ir papildmaksa, ko var piemērot Klienta Uzlādes sesijai par laiku, kad ETL vairs neizmanto uzlādes pakalpojumu, atrodoties konkrētajā autostāvvietā ar pievienotu uzlādes punktu.
- Partneris ir ETL uzlādes stacijas īpašnieks, kuram uzņēmums Ignitis nodrošina elektromobilitātes pakalpojumus, savienojot paša pārvaldītās ETL uzlādes stacijas ar Ignitis ON tīklu un tās attiecīgi kartējot ETL uzlādes staciju kartēs.
- Maksājumu terminālis — elektroniska ierīce, kas atrodas Ignitis ON tīkla atrašanās vietās, ko izmanto, lai skenētu maksājumu kartes apmaksai par Pakalpojumu.
- Privātuma paziņojums ir dokuments, kurā Ignitis informē Klientus par personas datu apstrādes pamatprincipiem un datu subjekta tiesību īstenošanu. Privātuma paziņojums ir pieejams tiešsaistē tīmekļa vietnē https://ignitis.lv/privatuma-pazinojums .
- Rēķinu portāls — tīmekļa vietne, kurā Klients var saņemt elektroniskos rēķinus par konkrētām saņemt elektroniskās kvītis par konkrētām Uzlādes sesijām Ignitis ON tīklā. Kvīšu tīmekļa vietne ir pieejama šeit: https://cp.ignitison.com/public/receipts .
- Rezervācija — Lietotnes funkcija, kas lietotājiem sniedz iespēju rezervēt uzlādes piekļuves punktus lieljaudas elektrisko transportlīdzekļu uzlādes stacijās (HPC — lieljaudas uzlāde).
- RFID atslēga ir unikāli numurēta atslēga, ko izmanto kā bezvadu līdzekli Klienta identificēšanai, kas ļauj Klientam uzsākt un pārtraukt Uzlādes sesiju Ignitis ON tīklā iekļautajās Uzlādes stacijās.
- Pakalpojums ir ETL uzlādes pakalpojums, ko nodrošina Ignitis un/vai partnera ETL uzlādes stacijas Ignitis ON tīklā.
- Konta izveide
- Lai varētu izmantot Lietotni, Klientam tā ir jālejupielādē veikalā App Store vai Google Play. Lai varētu izmantot Pakalpojumu, Klientam Lietotnē ir jāizveido Konts. Konta izveides procesā Klientam jāveic šādas darbības:
- jāaizpilda reģistrācijas veidlapu Lietotnē, norādot nepieciešamos datus: e-pasta adresi (kā lietotājvārdu), pieteikšanās paroli u.c.;
- jāiepazīstas ar šiem Pakalpojuma sniegšanas noteikumiem, Privātuma politiku un citu informāciju, kurai ir jābūt pieejamai;
- jāizsaka piekrišana Pakalpojuma sniegšanas noteikumiem, citiem dokumentiem un informācijai;
- jāizsaka sava griba, pieņemot vai noraidot tiešā mārketinga paziņojumu saņemšanu;
- jāpievieno maksāšanas metode pēc savas izvēles;
- izveidojot Kontu, Klients apņemas sniegt patiesu, pareizu informāciju un datus un uzņemas pilnu atbildību par reģistrācijas laikā sniegto datu patiesumu un pareizumu.
- Konta izveides procesā Klientam ir aizliegts piesavināties citu personu identitāti, izmantojot svešu vārdu, uzvārdu un/vai citus datus, kā arī nesankcionētu citu personu Kontu izmantošanu. Ja Ignitis ir aizdomas, ka Lietotne un/vai Pakalpojums tiek izmantots, pārkāpjot šī punkta prasības un citu personu tiesības, Ignitis ir tiesības pēc saviem ieskatiem veikt jebkuru vai visas šādas darbības: a) pieprasīt Klientam sniegt patiesus un pareizus datus; b) īslaicīgi bloķēt Kontu, kamēr tiek novērsti visi šī punkta pārkāpumi un ir iesniegti patiesi un pareizi Klienta dati, un/vai ir nodrošināta atbilstība citām Ignitis noteiktajām prasības (piemēram, Klienta papildu autentifikācija, drošības koda iesniegšana u.c.); c) izbeigt Konta darbību.
- Konta darbību var izbeigt vai apturēt pēc Klienta pieprasījuma. Lūgumu par Konta darbības izbeigšanu vai apturēšanu var iesniegt, rakstot uz e-pasta adresi [email protected] vai zvanot uz tālruņa numuru: +371 64 373 737. Klients var izbeigt Konta darbību, arī izmantojot Lietotni. Konts ar izbeigtu darbību netiek atjaunots.
- Mainot ar Kontu saistīto e-pasta adresi, Klientam ir jāatsauc visas esošās piekrišanas saņemt tiešā mārketinga paziņojumus vecajā e-pasta adresē. Ja Klients neatsauc savu piekrišanu saņemt tiešā mārketinga paziņojumus vecajā e-pasta adresē, viņš turpina saņemt šādus ziņojumus šajā adresē.
- Lai varētu izmantot Lietotni, Klientam tā ir jālejupielādē veikalā App Store vai Google Play. Lai varētu izmantot Pakalpojumu, Klientam Lietotnē ir jāizveido Konts. Konta izveides procesā Klientam jāveic šādas darbības:
- Lietotnes funkcijas
- Pēc Konta izveidošanas Klients drīkst izmantot Konta un Pakalpojuma funkcijas:
- meklēt un filtrēt tuvākās ETL uzlādes stacijas atkarībā no izvēlētiem kritērijiem;
- pārraudzīt ETL uzlādes staciju pieejamību reāllaikā;
- sākt un pārtraukt Uzlādes sesiju izvēlētajā ETL Uzlādes stacijā;
- sākt un pārtraukt Uzlādes sesiju izvēlētajā ETL Uzlādes stacijā, skenējot QR kodu;
- pārraudzīt uzlādes norisi reāllaikā;
- izvēlēties ieteicamo maksāšanas metodi un piekļūt maksājumu informācijai;
- saņemt paziņojumus par Uzlādes sesijas beigām un citiem svarīgiem notikumiem;
- izmantot funkciju Rezervācija;
- citas papildfunkcijas.
- Bez Lietotāja Konta izveidošanas Klients drīkst izmantot Pakalpojuma funkcijas un pašu Pakalpojumu:
- meklēt un filtrēt tuvākās ETL uzlādes stacijas atkarībā no izvēlētiem kritērijiem;
- pārraudzīt ETL uzlādes staciju pieejamību reāllaikā;
- sākt un pārtraukt Uzlādes sesiju izvēlētajā ETL Uzlādes stacijā;
- sākt un pārtraukt Uzlādes sesiju izvēlētajā ETL Uzlādes stacijā, skenējot QR kodu;
- pārraudzīt uzlādes norisi reāllaikā;
- izvēlēties ieteicamo maksāšanas metodi un piekļūt maksājumu informācijai;
- Pēc Uzlādes sesijas Klients var saņemt elektronisko kvīti par sniegto Pakalpojumu uz viņa norādīto e-pasta adresi vai lejupielādēt elektronisko kvīti vēlāk Kvīšu portālā, ievadot nepieciešamo informāciju par Uzlādes sesiju.
- Pēc Konta izveidošanas Klients drīkst izmantot Konta un Pakalpojuma funkcijas:
- RFID atslēgas pasūtīšana un lietošanas nosacījumi
- Klients var izmantot Lietotni, lai pasūtītu RFID atslēgu. RFID atslēgā ir unikāli dati, kas tiek pārraidīti uz ETL uzlādes staciju, lai varētu atpazīt Klientu un sākt Uzlādes sesiju.
- Ignitis nav atbildīga par RFID atslēgas nozaudēšanu un/vai neatļautu izmantošanu, kā arī par zaudējumiem vai bojājumiem, kas Klientam radušies RFID atslēgas nozaudēšanas un/vai neatļautas izmantošanas rezultātā. RFID atslēgas nozaudēšanas gadījumā Klients apņemas nekavējoties, bet ne vēlāk kā 24 (divdesmit četras) stundas pēc notikušā par to paziņot Ignitis. Klients par notikušo var ziņot, rakstot uz e-pasta adresi [email protected] vai zvanot uz tālruņa numuru +371 64 373 737. Kad no Klienta tiek saņemts paziņojums par nozaudētu RFID atslēgu, šo nozaudēto RFID atslēgu bloķē nekavējoties, bet ne vēlāk kā 5 (piecu) darbdienu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas. Klientam visos gadījumos ir pienākums samaksāt Ignitis par Pakalpojumiem, kas sniegti līdz RFID atslēgas bloķēšanas brīdim. Ja RFID atslēga ir bloķēta, Klients var pasūtīt jaunu RFID atslēgu kā parasti.
- Klients var bloķēt RFID atslēgu patstāvīgi, izmantojot Lietotni.
- Dāvanu kartes lietošana
- Dāvanu kartē norādītā summa tiek piešķirta Klienta Kontam pēc kartes koda ievadīšanas Lietotnē.
- Lai Pakalpojumu izmantotu par Dāvanu kartes norādīto summu, Klientam pirms Uzlādes sesijas sākuma ir jāizvēlas Kontā maksāšanas metode, t.i., maksājums, ņemot vērā Kontā piešķirto Dāvanu kartes summu. Ja Uzlādes sesijas laikā Dāvanu kartes atlikums ir iztērēts, Uzlādes sesija turpina izmantot citu Klienta pievienotu maksāšanas metodi, piemēram, maksājumu karti.
- Dāvanu kartei ir divi svarīgi termiņi — Dāvanu kartes aktivizācijas termiņš (vēlākais datums, līdz kuram karti var pievienot Kontam) un Dāvanu kartes derīguma termiņš (pēdējais datums, līdz kuram Klients var izmantot Dāvanu kartē norādīto nominālvērtību ETL uzlādes pakalpojuma saņemšanai). Ja dāvānu kartes termiņa derīgums ir beidzies un to nevar laikus aktivizēt vai izmantot, Dāvanu kartes atlikuma summa tiek anulētaun dzēsta no Lietotnes bilances.
- Kontam var pievienot neierobežotu skaitu Dāvanu kartes. To atlikums ir derīgs līdz katra atsevišķa Dāvanu kartes derīguma termiņa beigām. Ja Kontam pievieno divus vai vairākus Dāvanu kartes, maksa par ETL uzlādi automātiski tiek iekasēta no tās Dāvanu kartes bilances summas, kas pievienots Kontam visagrāk.
- Dāvanu karte summa nav atmaksājama, un to nevar apmainīt pret skaidru naudu vai citu Dāvanu karti.
- Neizmantoto summu, kas Klienta kontā ir no kāda Dāvanu karte, nevar pārsūtīt uz citu Kontu.
- Visas intelektuālā īpašuma tiesības uz Dāvanu karti pieder uzņēmumam Ignitis. Dāvanu kuponu ir aizliegts kopēt, mainīt tā saturu, formu, dizainu vai citādi izmantot bez iepriekšējas uzņēmuma Ignitis rakstiskas piekrišanas, pārkāpjot Ignitis autortiesības vai Dāvanu kartē izmantoto preču zīmes(-ju) īpašnieka(-u) tiesības un likumīgās intereses. Persona, kas nelikumīgi lietojusi, kopējusi, citādā veidā reproducējusi vai viltojusi Dāvanu kartes, kā arī persona, kas piedalījusies tā lietošanā, kopēšanā, reproducēšanā vai viltošanā, saucama pie atbildības saskaņā ar Latvijas Republikas tiesību aktiem un var tikt saukta pie kriminālatbildības.
- Ja Dāvanu karte Klientam ir izsniegts pēc Ignitis iniciatīvas (t.i., Klients nav iegādājies Dāvanu karti), Ignitis patur tiesības jebkurā laikā un jebkāda iemesla dēļ bez iepriekšēja brīdinājuma apturēt un/vai anulēt jebkura kartes derīguma termiņu. Tas ietver (bet ne tikai) gadījumus, kad Ignitis ir pamatots iemesls uzskatīt, ka Dāvanu karte tiek izmantota nelikumīgi.
- Rezervācijas funkcijas izmantošana Lietotnē
- ETL uzlādes punkta rezervācijas funkcija ir pieejama Lietotnē, izvēloties konkrētu uzlādes vietu, pieejamu ETL uzlādes punktu un noklikšķinot uz pogas Rezervācija.
- Ja Klients nolemj neizmantot Uzlādes pakalpojumu rezervētā ETL uzlādes punktā, viņam pašam ir jāatceļ rezervācija Lietotnē, izvēloties ETL uzlādes punktu un noklikšķinot uz atcelšanas pogas.
- Vienas Rezervācijas derīguma termiņš ir 5 (piecas) minūtes no tās apstiprināšanas brīža.
- Klienta veikto Rezervāciju skaits nav ierobežots.
- Ja Klients norādītajā Rezervācijas periodā neizmanto rezervēto ETL uzlādes punktu un nesāk Uzlādes sesiju, Rezervācijas funkcija šim Klientam tiks īslaicīgi ierobežota un nebūs pieejama 5 (piecas) minūtes pēc neizmantotās Rezervācijas termiņa beigām.
- Visi aktīvie (rezervētie) ETL uzlādes punkti ir redzami citiem Lietotnes lietotājiem reāllaikā.
- Vieduzlādes izmantošana
- Lai aktivizētu Vieduzlādes funkcionalitāti, Klientam jāsazinās ar Ignitis klientu apkalpošanas nodaļu pa e-pastu [email protected] vai pa tālruni +371 64 373 737. Lai aktivizētu Vieduzlādes funkcionalitāti, Klientam ir jāpabeidz vismaz viena Uzlādes sesija ar savu ETL lieljaudas Uzlādes punktā (izmantojot CCS savienotāju). Klienta pieprasījums tiks apstrādāts ne vēlāk kā 1 (vienas) darba dienas laikā, un Klients tiks informēts pa e-pastu par iespēju aktivizēt funkcionalitāti. Klients var arī aktivizēt Vieduzlādes funkcionalitāti tieši Lietotnē. Papildinformācija par funkcijas aktivizēšanu ir pieejama tīmekļa vietnē https://ignitison.lv.
- Klients ir atbildīgs par precīzu datu sniegšanu Ignitis klientu apkalpošanas nodaļas pārstāvjiem par savu elektrisko transportlīdzekli un savu Kontu (piemēram, transportlīdzekļa modeli, unikālo RFID numuru, Konta e-pasta adresi un Uzlādes sesijas, kas notika lieljaudas Uzlādes punktā, datumu).
- Ignitis nav atbildīgs par bojājumiem vai zaudējumiem, kas Klientam radušies Klienta ETL nesankcionētas lietošanas dēļ Uzlādes sesijās, izmantojot Vieduzlādes funkcionalitāti. Ja Klients pazaudē vai pārdod savu ETL, viņam ir pienākums Lietotnē atspējot Vied uzlādes funkcionalitāti vai nekavējoties, bet ne vēlāk kā 24 (divdesmit četru) stundu laikā pēc notikuma informēt Ignitis. Klients var informēt Ignitis pa e-pastu: [email protected] vai pa tālruni: +371 64 373 737. Saņemot Klienta pieprasījumu atspējot Vieduzlādes funkcionalitāti, tā tiks deaktivizēta ne vēlāk kā 5 (piecu) darba dienu laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas. Visos gadījumos Klientam ir jānorēķinās ar Ignitis par visiem Pakalpojumiem, kas sniegti līdz Vieduzlādes funkcionalitātes atspējošanas brīdim.
- Klients var patstāvīgi atspējot Vieduzlādes funkcionalitāti, izmantojot Lietotni.
- Cenu noteikšana
- Pakalpojuma cenas ir publicētas Lietotnē, portālā Ad-hoc Portal un Maksājumu terminālī.
- Maksa par Uzlādes pakalpojumu tiek iekasēta par EUR/uzlādētās elektrības kWh.
- Var tikt piemērota arī ETL uzlādes stacijas papildmaksa par dīkstāvi EUR/min, ko uzskata par daļu no Uzlādes pakalpojuma cenas.
- Cenu par Pakalpojumu norāda eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).
- Cena pirms uzlādes procesa sākuma ir skaidri parādīta Lietotnē, portālā Ad-hoc portal vai Maksājumu terminālī, ja tāds ir pieejams.
- Klientiem var tikt piemērota dīkstāves maksa tālāk norādītajos gadījumos.
- Papildmaksa par Dīkstāvi tiek piemērota, kad ETL uzlāde ir pabeigta, bet transportlīdzeklis joprojām ir savienots ar ETL uzlādes punktu. Pirms Dīkstāves maksas piemērošanas uz Klienta tālruni, kas saistīts ar Kontu, tiks nosūtīts paziņojums par Uzlādes sesijas beigām un gaidāmo Dīkstāves maksas piemērošanu. Klientam ir noteikts pagarinājuma periods transportlīdzekļa pārvietošanai. Pēc pagarinājuma perioda beigām tiek sākta Dīkstāves maksas piemērošana.
- Papildmaksa par Dīkstāvi tiek aprēķināta, pamatojoties uz faktisko laiku, kad ETL Uzlādes punkts paliek aizņemts, piemērojot fiksētu likmi eiro par minūti (EUR/min).
- Dīkstāves maksai ir noteikts maksimālais ierobežojums, t.i., noteikta maksimālā summa, cik šī maksa var sasniegt vienas Uzlādes sesijas laikā.
- Piemērojamā Dīkstāves maksas likme, pagarinājuma perioda ilgums un maksimālās maksas summa ir norādīta Ignitis ON tīmekļa vietnē https://ignitison.lv/cenas .
- Klients ir atbildīgs par savlaicīgu ETL Uzlādes punkta atbrīvošanu neatkarīgi no tā, vai viņš ir saņēmis vai pārskatījis Lietotnes paziņojumus par Uzlādes sesijas beigām vai Dīkstāves maksas piemērošanu. Ja Klients sāk Uzlādes sesijas, izmantojot RFID atslēgu vai citu metodi, kas nesniedz paziņojumus reāllaikā, Dīkstāves maksa joprojām tiks piemērota, ja tiks izpildīti norādītie nosacījumi.
- Samaksa par Pakalpojumu
- Samaksu par Pakalpojumiem var veikt, izmantojot šādas metodes:
- Lietotnē
- pievienojot Lietotnei maksājumu karti vai Digitālā maka maksāšanas metodi;
- papildinot Lietotnes bilanci;
- izmantojot Ignitis nodrošināto kredītlimitu;
- izmantojot RFID atslēgu, ja tā ir saistīta ar konkrēta konta izvēlēto maksāšanas metodi;
- Vieduzlādes laikā, ja šī funkcionalitāte ir aktivizēta Lietotnē un tai ir piešķirta maksāšanas metode;
- bez reģistrācijas, izmantojot maksājumu karti vai Digitālā maka maksāšanas metodi.
- Portālā Ad-hoc Portal maksājumu var veikt, izmantojot maksājumu karti vai Digitālā maka maksāšanas metodi.
- Maksājumu terminālī maksājumu var veikt, izmantojot maksājumu karti vai Digitālā maka maksāšanas metodi.
- Lietotnē
- Atkarībā no izvēlētās maksāšanas metodes Klienta līdzekļus var rezervēt bankas kontā, lai nodrošinātu to, ka Klientam ir pietiekami daudz līdzekļu, lai norēķinātos par sniegto Pakalpojumu. Līdzekļu rezervēšanu veic maksājumu administrējošā iestāde.
- Pēc katras Uzlādes sesijas informācija par Klienta Uzlādes sesiju un par maksājamo summu par sniegto Pakalpojumu ir pieejama Klienta kontā (ja Klientam ir konts) vai portālā Ad-hoc portal (ja Klientam nav konta).
- Ja Klients ir noslēdzis līgumu ar Ignitis par Pakalpojuma pirkšanu un pārdošanu, saskaņā ar kuru Klientam tiek piešķirts kredīta limits, Klients izmanto Pakalpojumu atbilstoši kredīta limitam un maksā par Pakalpojumu saskaņā ar līgumā norādītajiem noteikumiem un nosacījumiem. Ja kredīta limits tiek pārsniegts konkrētās Uzlādes sesijas laikā, Klientam ir atļauts pabeigt šo Uzlādes sesiju. Ja kredīta limits ir pārsniegts, Klients drīkst izmantot Pakalpojumu, pirms Uzlādes sesijas izvēloties Kontā citu maksāšanas metodi, piemēram, maksājumu karti. Ja Klients nav noslēdzis Pakalpojuma pirkšanas un pārdošanas līgumu ar Ignitis vai Klientam saskaņā ar līgumu nav piešķirts kredīta limits, tad maksu par Uzlādes sesiju automātiski iekasē saskaņā ar Kontam pievienoto un izvēlēto maksāšanas metodi.
- Gadījumā, ja tehnisku problēmu vai citu no Klienta neatkarīgu apstākļu dēļ, kā arī grāmatvedības kļūdas gadījumā no Klienta ir iekasēta pārmaksa par Uzlādes sesiju, Ignitis atmaksā Klientam visas naudas summas (vai pārmaksu) par Pakalpojuma izmantošanu. Ja Klients konstatē, ka par Uzlādes sesiju ir iekasēta pārmaksa, viņš par to var ziņot Ignitis klientu apkalpošanas nodaļai, rakstot uz e-pasta adresi [email protected] vai zvanot uz tālruņa numuru +371 64 373 737. Ignitis novērtē Klienta pieprasījuma pamatotību un nosaka, vai no Klienta ir iekasēta pārmaksa par Uzlādes sesiju, un pēc tam Ignitis atmaksā Klientam pārmaksu, to ieskaitot Klienta norādītajā bankas kontā, vai pēc Klienta izvēles nodrošina Klientam kredīta limitu nākamajām Uzlādes sesijām. Piešķirtais kredīts ir redzams Klienta Kontā.
- Ja Klientam ir faktiski sniegts Pakalpojums, bet pēc Uzlādes sesijas maksājums nav sekmīgi iekasēts tehnisku problēmu dēļ vai tāpēc, ka Klienta bankas kontā nepietiek līdzekļu, nesamaksāto Pakalpojuma summu var automātiski debetēt, kad Klients pievieno Kontam jaunu maksājumu karti, vai arī tad, kad Klienta bankas kontā ir pietiekami daudz līdzekļu. Ja kādu apstākļu dēļ nav iespējama parāda automātiska debetēšana, Klients var manuāli sākt parāda samaksu, pievienojot Kontam jaunas maksājumu kartes rekvizītus vai papildinot bankas kontu. Kamēr Klients nav norēķinājies par Pakalpojumu, t.i., Kontā ir parāda atlikums, Klientam nav atļauts turpināt izmantot Pakalpojumu.
- Klientiem, kuriem nav noslēgts Pakalpojuma pirkšanas un pārdošanas līgums, rēķins tiek izrakstīts tikai par iepriekšējā mēnesī sniegto Pakalpojumu. Lai saņemtu rēķinu ar uzņēmuma rekvizītiem, rakstiet uz e-pasta adresi [email protected] . Pieprasījums noteikti ir jāiesniedz līdz pašreizējā mēneša pēdējai dienai. Piemēram, lai pieprasītu rēķinu par februārī sniegtajiem Pakalpojumiem, pieprasījums ir jāiesniedz līdz 31. martam.
- Samaksu par Pakalpojumiem var veikt, izmantojot šādas metodes:
- Pakalpojuma izmantošana, izmantojot portālu Ad-hoc Portal
- Klients var izmantot tīkla Ignitis ON tīkla Pakalpojumu bez reģistrācijas, t.i., neizmantojot Lietotni un neizveidojot Kontu Lietotnē.
- Pakalpojuma izmantošana, izmantojot portālu Ad-hoc portal:
- Lai izmantotu Pakalpojumu bez reģistrācijas, Klientam ir jānoskenē QR kods, kas atrodas uz ETL uzlādes stacijas.
- Pēc QR koda skenēšanas Klients tiek novirzīts uz portālu Ad-hoc portal vietnē https://adhoc.ignitison.com/lv, kur Klients var skatīt Pakalpojuma tarifus, informāciju par ETL uzlādes punktu un sākt Uzlādes sesiju.
- Lai izmantotu Pakalpojumu bez reģistrācijas, Klientam ir jārīkojas šādi:
- jāizvēlas vēlamā valoda portālā Ad-hoc portal;
- jāpārskata Pakalpojuma sniegšanas noteikumi un jebkura cita pārskatīšanai sniegtā informācija un jāapstiprina, ka tā ir izlasīta;
- jāizvēlas vēlamā maksāšanas metode (maksājumu karte vai Digitālā maka maksāšanas metode);
- bankas kontā ir jābūt vismaz minimālajai summai, kas norādīta tarifos, t.i., 30 (trīsdesmit) EUR, kas tiks rezervēta pirms Pakalpojuma sniegšanas.
- Kad Klients ir izvēlējies vēlamo maksāšanas metodi un ievadījis nepieciešamo maksājuma informāciju, Klienta bankas kontā tiks rezervēta summa 30 (trīsdesmit) EUR apmērā, lai nodrošinātu, ka Klientam ir pietiekami līdzekļi Pakalpojuma apmaksai. Līdzekļu rezervēšanu veic iestāde, kas pārvalda maksājumus.
- Precīza maksājamā summa tiek aprēķināta pēc Uzlādes sesijas beigām.
- Ja maksājamā summa par sniegtajiem Pakalpojumiem ir mazāka par rezervēto summu, starpība tiek atgriezta tajā pašā Klienta bankas kontā.
- Ja visa rezervētā summa tiek izmantota Uzlādes sesijas laikā, Uzlādes sesija beidzas automātiski.
- Ja pēc norādītās summas rezervēšanas Uzlādes sesija nav sākta tehnisku problēmu, savienojuma kļūmju vai citu iemeslu dēļ, rezervētie līdzekļi tiek atgriezti Klienta bankas kontā.
- Klients var izmantot šādas portāla Ad-hoc portal funkcijas un pakalpojumus:
- sākt un pārtraukt Uzlādes sesiju izvēlētajā ETL Uzlādes stacijā;
- pārraudzīt Uzlādes sesijas norisi reāllaikā;
- pēc Uzlādes sesijas pabeigšanas skatīt detalizētu informāciju par Uzlādes sesiju un sniegtā Pakalpojuma cenu;
- pēc Uzlādes sesijas pabeigšanas vai jebkurā vēlākā laikā lejupielādēt savā mobilajā ierīcē elektronisku kvīti par sniegto Pakalpojumu.
- Pakalpojuma lietošana, izmantojot maksājumu termināli
- Maksājumu termināļos tiek parādīti visi pieejamie ETL uzlādes punkti, kas atrodas noteiktā atrašanās vietā.
- Lai Klients varētu izmantot Pakalpojumu, maksājot ar maksājumu karti, izmantojot maksājumu termināli, ir jāveic šādas darbības:
- jāizvēlas pieejams ETL uzlādes punkts;
- jāuzsāk Uzlādes sesija, izmantojot maksājumu termināli;
- klientam ir jāpieskaras ar savu maksājumu karti Maksājumu terminālim, jāievieto tā tajā vai jānovelk tā caur to. Maksājumu var veikt tieši no maksājumu kartes vai izmantojot ierīci, kas atbalsta Digitālo maku;
- Maksājumu terminālis Klienta bankas kontā veiks rezervāciju 30 (trīsdesmit) EUR apmērā. Tiks sākta Uzlādes sesija.
- Lai pārtrauktu Uzlādes sesiju, Klientam ir jāaktivizē Maksājumu termināļa apturēšanas funkcija, pieskaroties ar maksājumu karti, kas izmantota Uzlādes sesijas sākšanai, vai ierīci, kas atbalsta Digitālo maku, un aktivizējot apturēšanas funkciju.
- Pēc Uzlādes sesijas Maksājumu terminālis automātiski ģenerēs QR kodu. Skenējot to, Klients var lejupielādēt elektronisku čeku par pabeigto Uzlādes sesiju. Maksājuma čeki ir pieejami lejupielādēšanai arī vēlāk termināla Čeku portālā. Lai saņemtu čeku, Klientam atkārtoti ir jāizmanto maksājuma karte, lai iekārta atpazītu pēdējo Uzlādes sesiju un ģenerētu jaunu QR kodu čeka lejupielādēšanai.
- Ja maksājamā summa par sniegtajiem Pakalpojumiem ir mazāka par rezervēto summu, starpība tiek atmaksāta tajā pašā Klienta bankas kontā.
- Ja Klienta Uzlādes sesijas cena sasniedz rezervēto līdzekļu summu, Uzlādes sesija tiek pārtraukta.
- Ja Uzlādes sesiju nevar sākt, bet līdzekļi ir rezervēti, rezervētie līdzekļi tiek atgriezti Klienta bankas kontā.
- Pušu atbildība
- Klienta pienākums ir nodrošināt pareizu ETL uzlādes sākšanu un pabeigšanu. Lai pārbaudītu, vai ir sākta Uzlāde, Klientam ir jāņem vērā ETL uzlādes stacijas displejā, ETL informācijas panelī, Lietotnē, portālā Ad-hoc portal vai Maksājumu terminālī norādītā informācija. Klients apņemas godprātīgi izmantot Pakalpojumu, izmantot ETL uzlādes aprīkojumu tam paredzētajam mērķim un pasargāt to no bojājumiem vai iznīcināšanas.
- Klients ir atbildīgs par stāvvietu izmantošanas noteikumu un ETL uzlādes stacijas lietošanas noteikumu ievērošanu.
- Pirms ETL uzlādes stacijas lietošanas Klientam ir jāpārliecinās, vai uzlādes stacija ir piemērota un pielāgota transportlīdzeklim. Ja ETL uzlādes stacija ir bojāta vai tai ir citādi darbības traucējumi, Klients nekavējoties informē uzņēmumu Ignitis un neizmanto konkrēto ETL uzlādes punktu un/vai ETL uzlādes staciju. Ja Klientam rodas zaudējumi, lietojot redzami bojātu vai citādi defektīvu Uzlādes staciju, Ignitis nav atbildīga par šiem zaudējumiem.
- Klients ir atbildīgs par neatļautu Pakalpojuma lietošanu. Ja Klients uzskata, ka viņa Lietotnes Kontu ir nelikumīgi piesavinājusies kāda cita persona, Klienta pienākums ir nekavējoties ziņot uzņēmumam Ignitis, rakstot uz e-pasta adresi [email protected] vai zvanot uz tālruņa numuru +371 64 373 737. Ja rodas aizdomas par Pakalpojuma neatļautu izmantošanu vai neatļautas izmantošanas mēģinājumu, Ignitis ir tiesības uz nenoteiktu laiku apturēt Konta darbību un sazināties ar Klientu, lai informētu Klientu par apstākļiem.
- Klients aizsargā savus pieteikšanās datus un paroli un neizpauž šos datus nevienai trešajai personai. Ignitis nav atbildīga par Konta neatļautu izmantošanu, Konta nelikumīgu piesavināšanos vai no tā izrietošiem zaudējumiem, ja šādu incidentu izraisījusi Klienta Konta pieslēgšanās datu jebkāda veida izpaušana, nozaudēšana u.tml. vai trešo personu neatļautas darbības.
- Ja Klients, izmantojot Lietotni, datu pārkāpuma rezultātā ir ieguvis trešo personu datus, Klienta pienākums ir nekavējoties informēt Ignitis un atturēties no neatļautas datu izmantošanas.
- Ignitis ir tiesības jebkurā laikā, iepriekš par to nebrīdinot Klientu, apturēt vai pārtraukt Pakalpojuma sniegšanu, ja rodas pamatotas aizdomas par Klienta sniegtās informācijas pareizību, kā arī gadījumā, ja Klients pārkāpj Lietotnes un/vai ETL uzlādes stacijas lietošanas noteikumus, kā arī tad, ja Klients izmanto Pakalpojumu negodīgi, krāpnieciskā vai ļaunprātīgā nolūkā. Ignitis ir tiesības pieprasīt no Klienta zaudējumu atlīdzību un/vai paziņot kompetentajām institūcijām par Klienta iespējami pretlikumīgajām darbībām.
- Ignitis neapņemas nodrošināt nepārtrauktu Pakalpojuma sniegšanu, bet apņemas darīt visu iespējamo, lai Pakalpojuma darbība būtu pēc iespējas raita. Ignitis nekādā gadījumā nav atbildīgs par sekām, ko izraisa pārtraukumi norādītā Pakalpojuma sniegšanā. Ignitis arī neuzņemas atbildību par ETL uzlādes staciju īslaicīgām kļūmēm, mobilā tīkla vai ar to saistīto funkciju atteici vai Pakalpojuma apturēšanu tādu iemeslu dēļ, kuri ir izrādījušies nepareizi, bet kurus uzņēmums Ignitis apturēšanas brīdī saprātīgi uzskatīja par pamatotu iemeslu, lai novērstu bojājumus, kas varētu tikt nodarīti ETL uzlādes staciju aprīkojumam, Lietotnei vai Klienta personas datiem.
- Ignitis neuzņemas atbildību ne par kādiem darbības traucējumiem, kļūdām, Lietotnes darbības traucējumiem vai trešo pušu (piemēram, bankas, telekomunikāciju operatora, elektroenerģijas sadales operatora u.c.) darbības traucējumiem.
- Ignitis neuzņemas atbildību par zaudējumiem, kas radušies Klientam vai trešajām personām, ja šādus zaudējumus izraisa Klienta aprīkojums, kas neatbilst likumdošanai un standartiem, Klienta nesankcionēta rīcība, Klienta nepatiesa vai nepareiza informācija, gadījumi, kad Klients izmanto ETL uzlādes stacijas tādiem mērķiem, kas atšķiras no paredzētajiem un neatbilst to lietošanas noteikumiem. Uzņēmums Ignitis neuzņemas atbildību par zaudējumiem, kas nav attiecināmi uz Ignitis, tostarp netiešajiem zaudējumiem.
- Klientam ir jānodrošina, ka, izmantojot QR kodus tīklā “Ignitis ON”, QR kods novirza Klientu uz Lietotni vai portālu Ad-hoc portal tā pareizajā adresē (https://adhoc.ignitison.com/lv). Ja QR kodi, kas atrodas Ignitis ON tīkla infrastruktūrā, novirza Klientu uz citiem avotiem, Klientam nav jāveic nekādas turpmākas darbības vai maksājumi. Ignitis nav pienākuma kompensēt Klientam jebkādus zaudējumus, kas radušies, nevērīgi izmantojot QR kodu, kas veica novirzīšanu uz tīmekļa vietni, kas nav portāls Ad-hoc portal vai Lietotne. Klientam ir jāziņo uzņēmumam Ignitis par visiem konstatētajiem maldinošajiem QR kodiem pa e-pastu: [email protected] vai pa tālruni: +371 64 373 737.
- Pakalpojuma apturēšana un/vai izbeigšana
- Ignitis ir tiesības nekavējoties un bez Klienta iepriekšējas brīdināšanas apturēt Pakalpojuma sniegšanu, bloķēt vai izbeigt Klienta konta darbību, ja Klients:
- reģistrējoties vai lietojot Lietotni, sniedz nepatiesu, maldinošu vai nepilnīgu informāciju;
- izmanto citas personas identitāti, Lietotnē norādot citas personas vārdu, uzvārdu vai citus datus;
- izmanto Pakalpojumu tādā veidā, kas pārkāpj noteikumus un/vai tiesību aktus;
- izmanto Pakalpojumu un/vai Lietotni saistībā ar jebkādu iespējami krāpniecisku darbību, krāpšanu vai citu ļaunprātīgu izmantošanu, negodīgu vai ļaunprātīgu Pakalpojuma un/vai Lietotnes izmantošanu. Izmanto Pakalpojumu, apejot programmatūru, vai citādi izmanto vai mēģina izmantot Pakalpojumu, lai nelikumīgi izvairītos un/vai samazinātu maksu par Pakalpojumu un/vai ietekmētu maksu par faktiski uzlādēto kWh daudzumu u.c.
- Ja Klienta konta darbība ir bloķēta vai izbeigta 15.1.2.–15.1.4. punktā norādīto iemeslu dēļ, Ignitis patur tiesības nekavējoties bez iepriekšēja brīdinājuma bloķēt vai izbeigt šāda konta darbību vai citādi ierobežot Lietotnes un/vai Pakalpojuma izmantošanu pēc tam, kad Klients ir reģistrējies un izveidojis jaunu Kontu.
- Ar šo Ignitis patur tiesības izbeigt Klienta Konta darbību, ja netiek sasniegti noteikti aktivitātes līmeņi (piemēram, ja Klients kādu laiku nav izmantojis Pakalpojumu).
- Ignitis ir tiesības nekavējoties un bez Klienta iepriekšējas brīdināšanas apturēt Pakalpojuma sniegšanu, bloķēt vai izbeigt Klienta konta darbību, ja Klients:
- Datu aizsardzība
- Ignitis apstrādā personas datus, lai sniegtu Pakalpojumu, slēgtu un izpildītu līgumus, iekasētu samaksu par Pakalpojumu, pārvaldītu, administrētu un iekasētu parādus, kā arī citiem mērķiem, lai īstenotu tiesību aktos vai līgumā paredzētās pušu tiesības un/vai izpildītu pienākumus saskaņā ar procedūru, kas noteikta Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulā (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti, un kas atceļ Direktīvu 95/46/EK, kā arī saskaņā ar procedūru, kas noteikta citos tiesību aktos, kuri reglamentē personas datu aizsardzību. Sīkāka informācija par Klienta personas datu apstrādi un ar to saistītajām tiesībām ir publicēta Privātuma paziņojumā (Privātuma paziņojums - Ignitis ON).
- Nobeiguma noteikumi
- Uz saistībām, kas rodas saskaņā ar šiem Pakalpojuma sniegšanas noteikumiem, attiecas Latvijas Republikas tiesību akti.
- Jebkuras domstarpības, kas rodas saistībā ar Pakalpojuma sniegšanas noteikumiem starp Ignitis un Klientu, kurš juridiski nav uzskatāms par patērētāju, ir jārisina sarunu ceļā. Ja Pusēm 30 (trīsdesmit) dienu laikā neizdodas atrisināt strīdu sarunu ceļā, strīds ir galīgi izšķirams Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktajā kārtībā.
- Ja Klientam rodas jautājumi par Pakalpojuma sniegšanas noteikumiem, Klients var sazināties ar Ignitis, rakstot uz e-pasta adresi [email protected] .
- Klients, kurš tiek uzskatīts par patērētāju, strīdus ar uzņēmumu Ignitis var izšķirt rakstiski, nevēršoties tiesā. Vispirms Klientam ir rakstiski jāsazinās ar Ignitis, rakstot uz e-pasta adresi [email protected] . Ja Ignitis 15 (piecpadsmit) darbdienu laikā pēc Klienta prasības saņemšanas uz to neatbild vai arī Klienta prasība netiek apmierināta, Klientam ir tiesības vērsties iestādē, kas izskata patērētāju strīdus ārpustiesas kārtībā, t.i., ar Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (Brīvības ielā 55, Rīgā, LV-1010, e-pasta adrese: [email protected] , tālruņa nr. +371 65452554, tīmekļa vietne: https://www.ptac.gov.lv/lv ), attālināti iesniedzot rakstisku sūdzību (tīmekļa vietnē Latvija.lv, izmantojot aktivizētu e-pasta adresi, pa e-pastu vai pa pastu), iesniedzot sūdzību personīgi vai elektroniskajā patērētāju strīdu izšķiršanas platformā vietnē ec.europa.eu/odr .
- Lietotnes saturu, t.i., tekstu, diagrammas, attēlus, preču zīmes, Pakalpojuma zīmes, logotipus, aizsargā autortiesības un citi Latvijas Republikas un Eiropas Savienības tiesību akti. Šāda satura neatļauta izmantošana var pārkāpt autoru, preču zīmju īpašnieku tiesības un citas ar tiesību aktiem aizsargātas tiesības. Klients, izmantojot Lietotni, nekādā veidā nedrīkst pārdot, modificēt, pavairot, parādīt, publiski veikt, izplatīt Lietotnes saturu, radīt atvasinātus darbus no tā vai citādi izmantot to jebkādā sabiedriskā vai komerciālā nolūkā. Lietotnes saturu ir aizliegts izmantot jebkādam citam mērķim jebkurā citā tīmekļa vietnē vai tīklam pievienotā datorvidē.
- Ampeco LTD, reģ. 205394857, ar juridisko adresi 36 Dragan Tsankov Blvd., entrance A, 5th floor, Sofia 1113, Bulgārija, ir Lietotnes ekskluzīvā licences turētāja, un tai pieder visas intelektuālā īpašuma tiesības Lietotnē. Lietotnes maksājumu funkciju atbalsta Worldline Financial Services (Europe) SA., uzņēmuma reģistrācijas numurs B144087, juridiskā adrese 33, Rue du Puits Romain L-8070 Bertrange, Luksemburgas Lielhercogiste, kas veic un administrē visus maksājumu darījumus ar savu starptautisko biroju starpniecību.


