Privātuma paziņojums

Šajā Privātuma paziņojumā (turpmāk tekstā “Paziņojums”) ir sniegta informācija par to, kā SIA “Ignitis Latvija”, reģistrācijas Nr. 40103642991, juridiskā adrese: Gustava Zemgala gatve 74A, LV-1039, Rīga, Latvija (turpmāk tekstā “Uzņēmums”) apstrādā personas datus.

Paziņojuma noteikumi attiecas uz fiziskām personām , kuru personas datus apstrādā Uzņēmums:

i. klienti vai klientu pārstāvji (turpmāk tekstā “Klienta pārstāvis”), kuru personas dati tiek apstrādāti, jo klients (turpmāk tekstā “Klients”) izmanto, ir izmantojis, izteicis vēlmi izmantot vai ir citādi saistīts ar Uzņēmuma sniegtajiem pakalpojumiem;

ii. personas, kuras vēlas saņemt aizsargātā lietotāja atbalstu uz citas personas noslēgtu elektroenerģijas līgumu, un piesakās atbalsta saņemšanai pie Uzņēmuma kā apakšlietotājs.

iii. personas, kas veic elektroauto uzlādi Ignitis uzlādes stacijās un izmanto Ignitis ON elektroauto uzlādes pakalpojumu lietotni (turpmāk tekstā “Lietotne”);

iv. Ignitis ON (elektroauto uzlādes pakalpojums) partneri vai partneru pārstāvji (turpmāk tekstā “Partneris”);

v. personas, kas vēršas pie Uzņēmuma, iesniedzot pieteikumus, pieprasījumus tieši vai izmantojot distances saziņas līdzekļus, tostarp tālruni, e-pastu utt.;

vi. personas, kas apmeklē Uzņēmuma tīmekļa vietni u.c.

Šajā Paziņojumā ir ietverti vispārīgi noteikumi. Papildu informācija par personas datu apstrādi Uzņēmumā var tikt sniegta Uzņēmuma līgumos, citos dokumentos, tīmekļa vietnē www.ignitis.lv vai izmantojot attālinātos klientu apkalpošanas kanālus (tālruni, e-pastu u.c.).

Uzņēmums informēs par jebkādiem grozījumiem šajā Paziņojumā, publicējot tos Uzņēmuma tīmekļa vietnē. Būtisku grozījumu gadījumos Uzņēmums informēs personas par grozījumiem arī citos veidos, piemēram, e-pastā vai citādi (piemēram, publicējot tos presē).

Definīcijas

Šajā Privātuma paziņojumā terminiem un saīsinājumiem ir šādas nozīmes:

Personas dati” ir jebkāda informācija par identificētu vai identificējamu fizisku personu (piemēram, vārds, uzvārds, kontaktinformācija utt.).

Fiziska persona” (datu subjekts) ir persona, kuras dati tiek apstrādāti (piemēram, Klients, Klienta pārstāvis vai Uzņēmuma piegādātāju darbinieki, personas, kas vēršas pie Uzņēmuma, iesniedzot pieteikumus vai prasības, Uzņēmuma tīmekļa vietnes lietotāji u. c.).

Datu apstrāde” ir jebkura darbība, kas tiek veikta ar personas datiem (piemēram, reģistrēšana, glabāšana, piekļuves piešķiršana, pārsūtīšana utt.).

Pakalpojumi” ir visas Uzņēmuma sniegtās preces un pakalpojumi.

Citi šajā Paziņojumā lietotie termini tiek interpretēti tā, kā tie definēti personas datu aizsardzību regulējošajos tiesību aktos – Vispārīgajā datu aizsardzības regulā (ES) 2016/679 (turpmāk tekstā “Regula”), Latvijas Republikas Fizisko personu datu apstrādes likumā un citos tiesību aktos.

Personas datu apstrādes mērķis un juridiskais pamatojums

Uzņēmums apstrādā Personas datus tikai noteiktos konkrētos gadījumos, piemēram, pamatojoties uz tiesību aktos noteikto juridisko pamatojumu, ja datu apstrāde ir nepieciešama, lai noslēgtu un/vai izpildītu ar personu noslēgtu līgumu, persona ir devusi piekrišanu savu datu apstrādei vienam vai vairākiem konkrētiem nolūkiem, Uzņēmumam jāapstrādā Personas dati, lai izpildītu tiesību aktu prasības, vai Personas dati jāapstrādā Uzņēmuma leģitīmo interešu dēļ.

Galvenie mērķi, ko Uzņēmums vēlas sasniegt, apstrādājot personas datus. Apstrādātās datu kategorijas.

Mēs apstrādājam dažādus Personas datu veidus, kuri lielā mērā ir atkarīgi no Jūsu kā datu subjekta izmantotajiem Pakalpojumiem vai paša datu subjekta veiktajām aktivitātēm. Mūsu Pakalpojumu sniegšanai atbilstoši normatīvo aktu prasībām un citu funkciju izpildei ir nepieciešams apstrādāt Jūsu Personas datus. Piemēram, Jūsu Personas datu apstrāde var tikt veikta šādu iemeslu dēļ:

i. Tiesību aktos noteikto elektroenerģijas un gāzes piegādātāja funkciju izpilde

Mērķis: Uzņēmums apstrādā Personas datus, pildot savas funkcijas un pienākumus attiecībā uz Klientiem un īstenojot savas tiesību aktos noteiktās tiesības kā elektroenerģijas un gāzes piegādātājs.

Apstrādātie personas dati:

  • identifikācijas dati: vārds, uzvārds, personas kods;
  • kontaktinformācija: deklarētā dzīvesvietas adrese, korespondences adrese, tālruņa numurs, e-pasta adrese;
  • dati saistībā ar līgumu un tā izpildi, kā arī normatīvajos aktos noteikto pienākumu izpildi u.c.

ii. Komercpiedāvājumu sagatavošana

Mērķis: Uzņēmums apstrādā Personas datus, lai sniegtu Klientam komercpiedāvājumu attiecībā uz Pakalpojumiem, kurus Klients vēlas iegādāties.

Apstrādātie personas dati:

  • identifikācijas dati: vārds, uzvārds, personas kods;
  • kontaktinformācija: deklarētā dzīvesvietas adrese, korespondences adrese, tālruņa numurs, e-pasta adrese;
  • informācija par interesējošajiem pakalpojumiem;
  • dati no iepriekšējas saziņas vai pieprasījuma;
  • tehniskā informācija, ja nepieciešams (piemēram, objekta adrese vai pakalpojuma specifikācija).

iii. Pakalpojumu sniegšana un līgumu noslēgšana un izpilde

Mērķis: Uzņēmums apstrādā Personas datus, lai nodrošinātu līgumu ar Klientiem pienācīgu noslēgšanu un izpildi, Pakalpojumu sniegšanu vai preču piegādi Klientiem uz līgumu pamata, tostarp, lai, nodrošinātu aizsargātā lietotāja atbalsta sniegšanu, un pamatojoties uz līguma vai tiesību aktu prasībām, pienācīgi sniegtu Klientam informāciju par jautājumiem, kas saistīti ar precēm, Pakalpojumiem un līgumu.

Apstrādātie personas dati:

  • identifikācijas dati: vārds, uzvārds, personas kods;
  • kontaktinformācija: deklarētā dzīvesvietas adrese, korespondences adrese, tālruņa numurs, e-pasta adrese;
  • dati saistībā ar līgumu ar Klientu/Partneri un tā izpildi: objekta adrese/stāvlaukuma adrese, informācija saistībā ar noslēgto līgumu (plāns, tarifi, nomas maksa), informācija saistībā ar skaitītāja rādījumiem, informācija saistībā ar elektroenerģijas vai dabasgāzes patēriņu, informācija saistībā ar izrakstīto rēķinu (summa, datums, informācija saistībā ar rēķinu apmaksu (rēķina apmaksas fakts, summa, datums);
  • dati saistībā ar aizsargāta lietotāja atbalsta sniegšanu, piemēram, līgumam pieteiktā aizsargātā lietotāja vārds, uzvārds, personas kods, informācija par piešķirto maksājuma samazinājumu, informācija par līguma numuru un adresi, kam piemērots maksājuma samazinājums, kontaktinformācija, aizsargātā lietotāja kategorija un cita personas pieteikumā sniegtā informācija.

iv. Atbilstības un kvalitātes nodrošināšana

Mērķis: Lai nodrošinātu atbilstību piemērojamiem tiesību aktiem un iekšējiem normatīvajiem dokumentiem, piemēram, interešu konflikta novēršanai, sadarbības partneru izpētei, ekonomisko un finanšu sankciju pārbaudei, piegādes ķēžu atbilstības nodrošināšanai un kvalitātes kontroles prasību izpildei. Šādas darbības ir būtiskas, lai Uzņēmums varētu ievērot juridiskās prasības un vienlaikus efektīvi pārvaldīt operacionālos un reputācijas riskus.

Apstrādātie personas dati:

  • sadarbības partneru izpētes informācija, kas ietver mūsu rīcībā esošo informāciju par potenciālajiem vai esošajiem sadarbības partneriem. Šie dati var tikt iegūti arī no publiski pieejamiem avotiem, piemēram, plašsaziņas līdzekļiem, publiskiem reģistriem vai datubāzēm;
  • sankciju sarakstu pārbaudes informācija, lai pārliecinātos, ka klients, tā amatpersonas, dalībnieki vai patiesā labuma guvēji nav iekļauti Eiropas Savienības, Apvienoto Nāciju Organizācijas, Apvienotās Karalistes, Amerikas Savienoto Valstu vai Latvijas Republikas sankciju sarakstos, vai līdzvērtīgos sarakstos. Vienlaikus tiek vērtēts, vai attiecīgās personas nav saistītas ar darbībām, kas varētu liecināt par līdzdalību naudas atmazgāšanā, terorisma finansēšanā vai izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Šāda apstrāde ir būtiska, lai novērstu vai atklātu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju un terorisma finansēšanu, kā arī lai nodrošinātu atbilstību Uzņēmuma iekšējām politikām un tiesību aktu prasībām.

v. Norēķinu izpildes uzraudzība, kredītspējas izvērtēšana un parādu pārvaldība

Mērķis: Lai nodrošinātu efektīvu maksājumu uzraudzību, izvērtētu klienta kredītspēju pirms līguma noslēgšanas vai tā darbības laikā, kā arī lai pārvaldītu parādsaistības un veiktu nepieciešamos parādu atgūšanas pasākumus. Šāda apstrāde ir būtiska, lai Uzņēmums varētu novērtēt un pārvaldīt finanšu riskus, aizsargātu savas tiesiskās intereses un nodrošinātu pakalpojumu līgumu pienācīgu izpildi. Veiktās personas datu apstrādes apjoms atšķiras atkarībā no tā, vai klients ir fiziskā vai juridiskā persona.

Apstrādātie personas dati:

  • maksājumu un līguma dati, tostarp līguma numurs, pakalpojuma veids, rēķinu informācija, maksājumu datumi, summas un kavējumu fakti, kā arī informācija par nosūtītajiem maksājuma atgādinājumiem un brīdinājumiem;
  • kredītspējas izvērtēšanas dati, kas var ietvert informāciju no kredītinformācijas birojiem vai publiskiem reģistriem, kā arī finanšu saistību vēsturi;
  • informācija par parādu piedziņas procesu, tostarp parādu piedziņas pakalpojumu sniedzēju iesaiste, kā arī, ja piemērojams, informācija par tiesvedību vai izpildes lietām.

vi. Līgumu noslēgšana un izpilde ar Ignitis ON partneriem un Klientiem

Mērķis: Uzņēmums apstrādā Personas datus, lai noslēgtu un izpildītu līgumus ar Ignitis ON partneriem un Klientiem.

Apstrādātie personas dati:

  • vārds, uzvārds, personas kods, kontaktinformācija;
  • līguma saturs, pakalpojumu specifikācija, nosacījumi u.c.

vii. Elektroauto uzlādes pakalpojumu sniegšanas un ar to saistītās Lietotnes nodrošināšana Klientiem 

Mērķis: Uzņēmums apstrādā Personas datus, lai nodrošinātu Klientam atbilstošu elektroauto uzlādes pakalpojumu sniegšanu un sniegtu Klientam iespēju gūt informāciju saistībā ar sava elektroauto uzlādi un ērti veikt apmaksu.

Apstrādātie personas dati: dati saistībā ar elektrisko transportlīdzekļu uzlādes pakalpojumu sniegšanu un ar Lietotnes izmantošanu, piemēram, informācija par Klienta elektroauto uzlādi, informācija par maksājumiem, informācija, ko persona sniedz izveidojot Lietotnē kontu un izmantojot Lietotni.

viii. Pieprasījumu izskatīšana

Mērķis: Uzņēmums apstrādā Personas datus, izskatot un risinot iesniegtos jautājumus un sūdzības, pamatojoties uz līguma, piekrišanas vai tiesību aktu prasībām.

Apstrādātie personas dati:

  • identifikācijas dati un kontaktinformācija, piemēram, vārds, uzvārds, e-pasta adrese, tālruņa numurs, adrese vai klienta identifikācijas numurs, lai nodrošinātu saziņu un pieprasījuma sasaisti ar konkrēto klientu;
  • līguma dati, ja pieprasījums saistīts ar esošu vai iepriekšēju līgumu, tajā skaitā informācija par izmantotajiem pakalpojumiem, rēķiniem, norēķinu statusu vai pakalpojumu sniegšanas vēsturi;
  • pieprasījuma saturs, t.sk. iesnieguma, jautājuma vai sūdzības teksts, kā arī Uzņēmuma veiktās atbildes un saziņas ieraksti, kas nepieciešami saziņas dokumentēšanai un kvalitātes nodrošināšanai;
  • iesniegtie pievienotie dokumenti, ja tādi tiek sniegti kā daļa no pieprasījuma (piemēram, rēķinu kopijas, līguma izraksti, ekrānuzņēmumi u.c.).

ix. Tiešā tirgvedība

Mērķis: Uzņēmums var apstrādāt Personas datus, sniedzot Klientiem piedāvājumus un jaunumus attiecībā uz sniegtajiem Pakalpojumiem, kā arī informāciju par notiekošajiem pasākumiem, pamatojoties uz Klienta piekrišanu vai citiem juridiskiem iemesliem. Uzņēmums var apstrādāt e-pasta saziņas datus, lai pārvaldītu Klientu plūsmas Klientu apkalpošanas kanālos un novērtētu pa e-pastu veiktās saziņas efektivitāti.

Apstrādātie personas dati:

  • identifikācijas dati un kontaktinformācija, piemēram, vārds, uzvārds, e-pasta adrese, tālruņa numurs;
  • tirgvedības saziņas dati, piemēram, fakts par tirgvedības ziņojuma izsūtīšanu, tā atvēršanu, klikšķiem uz saitēm;
  • pakalpojumu lietošanas dati, tai skaitā informācija par klienta izvēlētajiem pakalpojumiem, to lietošanas biežumu, ilgumu vai interesi par konkrētiem produktiem, ja šī informācija nepieciešama piedāvājumu veidošanai;
  • interešu un preferenču dati, ja tie ir sniegti (piemēram, izvēlētās tēmas, pakalpojumu kategorijas, vēlamie saziņas kanāli, dalība kampaņās vai pasākumos).

x. Videonovērošana

Mērķis: Lai nodrošinātu savu darbinieku, Klientu un citu personu, kas iekļūst videonovērošanas iekārtu redzamības laukā, kā arī savu īpašumu un iekārtu drošību, Uzņēmums īsteno videonovērošanu, pamatojoties uz leģitīmām interesēm. Videonovērošana var tikt īstenota Ignitis elektroauto uzlādes stacijās. Par videonovērošanas veikšanu konkrētajās elektroauto uzlādes stacijās tiks sniegts brīdinājums ar videonovērošanas zīmes starpniecību.

Apstrādātie personas dati: videonovērošanas ieraksti.

xi. Telefonisko sarunu ierakstīšana

Mērķis: Uzņēmums var apstrādāt Personas datus, ierakstot telefoniskās sarunas ar klientiem, lai nodrošinātu pierādījumus par līguma slēgšanu, tā grozījumiem un izpildi, kā arī klientu apkalpošanas kvalitātes nodrošināšanai un pušu tiesību aizsardzībai. Jūs noteikti tiksiet informēts par sarunas ierakstīšanu ar balss ziņas palīdzību.

Apstrādātie personas dati: balss ieraksts (audioieraksts), sarunas datums, laiks un ilgums, ienākošais vai izejošais telefona numurs, kā arī sarunas laikā sniegtā informācija, piemēram, vārds, uzvārds, personas kods, līguma numurs, adrese, kontaktinformācija vai cita informācija, ko klients brīvprātīgi sniedz sarunas gaitā.

xii. Kandidātu atlase

Mērķis: Kad persona piesakās amatam Uzņēmumā, Uzņēmums saņem, apstrādā un glabā virkni Personas datu, lai izpildītu atlases un normatīvajos aktos noteiktās prasības.

Apstrādātie personas dati: amata kandidātu dati, piemēram, dati no kandidātu CV, pieteikumu vēstulēm, e-pasta vēstulēm, ko sniedzis kandidāts.

xiii. Sīkdatņu apstrāde

Mērķis: Lai uzlabotu tīmekļa vietnes funkcionalitāti, nodrošinātu tās darbību un pielāgotu lietotāja pieredzi atbilstoši individuālajiem lietošanas paradumiem. Sīkdatnes tiek izmantotas arī statistikas iegūšanai par lietotāju mijiedarbību ar vietni, kā arī personalizēta satura, mārketinga materiālu un piedāvājumu attēlošanai, ņemot vērā lietotāja aktivitāti tīmekļa vietnē.

Apstrādātie personas dati: informācija, kas tiek apkopota, izmantojot sīkdatnes, piemēram, IP adrese, ierīces tips, pārlūkprogrammas iestatījumi, apmeklējuma datums un laiks, vietnes lietošanas paradumi un darbības. Detalizēta informācija par izmantotajām sīkdatnēm un iespējām atteikties no tām pieejama mūsu sīkdatņu politikā.

xiv. Juridisko pienākumu izpilde, tiesību īstenošana un citi leģitīmi mērķi

Mērķis: Uzņēmums apstrādā Personas datus, lai likumā paredzētajos gadījumos sniegtu informāciju valsts iestādēm (piemēram, Valsts ieņēmumu dienestam, tiesībsargājošām iestādēm, uzraudzības iestādēm), kā arī īstenotu savas likumīgās intereses tiesvedībās, pretenziju izskatīšanā vai citos juridiskos procesos.

Uzņēmums var apstrādāt Personas datus arī citiem nolūkiem, ja tas ir saņēmis personas piekrišanu, tam ir jāapstrādā Personas dati, izpildot tiesību aktu prasības, vai tam ir tiesības apstrādāt datus, balstoties uz Uzņēmuma leģitīmām interesēm.

Apstrādātie personas dati: Atkarībā no konkrētā datu apstrādes mērķa.

Visos iepriekš minētajos gadījumos Uzņēmums apstrādā Personas datus tikai tiktāl, ciktāl tas ir nepieciešams attiecīgo skaidri definēto likumīgo mērķu sasniegšanai saskaņā ar Personas datu aizsardzības prasībām.

Personas datu saņemšana

Uzņēmums apstrādā personas datus, kurus personas sniedz pašas vai kurus Uzņēmums saņem no citiem avotiem, piemēram, publiskiem vai privātiem reģistriem un datu informācijas sistēmām, ciktāl tas ir nepieciešams, pamatojoties uz līgumu, piekrišanu, tiesību aktiem vai Uzņēmuma leģitīmajām interesēm. Noteiktos gadījumos mēs varam saņemt datus no sadarbības partneriem vai valsts iestādēm u.tml.

Dati var tikt iegūti arī ar videonovērošanas kameru starpniecību Ignitis elektroauto uzlādes stacijās. Datu iegūšana notiek arī ar telefonisko sarunu ierakstu palīdzību gadījumos, kad sarunas tiek ierakstītas.

Dati tiek vākti arī ar sīkdatnēm un līdzīgiem paņēmieniem, izmantojot metodes, kas atbilst tiesību aktos atļautajām metodēm. Sīkdatņu izmantošana ir izskaidrota Uzņēmuma sīkdatņu politikā.

Dati tiek var tikt iegūti un atjaunināti, pamatojoties uz informācijas apmaiņas noteikumiem, ko piemēro elektroenerģijas un gāzes tirgos.

Personas datu sniegšana

Uzņēmumam ir tiesības nodot apstrādātos personas datus tālāk minēto kategoriju saņēmējiem saskaņā ar tiesību aktu prasībām:

- Darbinieki un pilnvarotās personas. Personas dati var būt pieejami Uzņēmuma darbiniekiem vai pilnvarotajām personām, kuri šos datus apstrādā Uzņēmuma vārdā tikai tādā apjomā un apstrādes nolūkos, kas izriet no viņu amata pienākumiem un kompetences.

- Klientu pilnvarotās personas. Uzņēmums var sniegt Klienta pilnvarotajām personām (piemēram, ģimenes loceklim vai juridiskam pārstāvim) informāciju, ja tiek saņemts attiecīgs pilnvarojums.

- Energosistēmu operatori. Uzņēmums var nodot Personas datus (identifikācijas datus, ar Pakalpojumu sniegšanu saistītos kontaktinformācijas datus un citus nepieciešamos datus) elektroenerģijas un gāzes piegādes garantēšanas, transportētās gāzes uzskaites, zaudējumu noteikšanas un atlīdzināšanas, energosistēmu uzticamības un tehniskās drošības nodrošināšanas, avāriju vadības un citiem likumīgiem mērķiem saskaņā ar piemērojamo tiesību aktu prasībām.

- Aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēmas pārzinis. Uzņēmums var nodot datus aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēmai, kuras pārzinis ir Būvniecības valsts kontroles birojs, kas nodrošina aizsargātā lietotāja statusa piešķiršanu un anulēšanu.

- Pakalpojumu sniedzēji. Uzņēmumam ir tiesības nodot apstrādātos Personas datus trešajām personām, kas darbojas Uzņēmuma vārdā un sniedz Uzņēmumam klientu apkalpošanas, programmatūras atbalsta, grāmatvedības, juridiskos un citus Pakalpojumus, lai nodrošinātu pienācīgu Uzņēmuma Pakalpojumu sniegšanu, pārvaldību un attīstību. Šādos gadījumos Uzņēmums veic visus saprātīgos pasākumus, lai nodrošinātu, ka nolīgtie Pakalpojumu sniedzēji (tajā skaitā, datu apstrādātāji) apstrādā sniegtos Personas datus tikai tiem nolūkiem, kādiem dati tika sniegti, nodrošinot atbilstošus tehniskos un organizatoriskos drošības pasākumus saskaņā ar Uzņēmuma norādījumiem un spēkā esošo tiesību aktu prasībām.

- Tiesībaizsardzības un citas atbildīgās vai uzraudzības iestādes. Uzņēmums var sniegt apstrādātos Personas datus valsts iestādēm vai tiesībaizsardzības iestādēm, kā arī uzraudzības iestādēm, ja tas ir obligāti saskaņā ar spēkā esošajiem tiesību aktiem vai lai nodrošinātu Uzņēmuma tiesības vai Uzņēmuma Klientu, darbinieku un īpašuma drošību.

- Bankas. Personas dati var tikt nodoti finanšu iestādēm (bankām, maksājumu iestādēm), lai nodrošinātu maksājumus.

- Parādu piedziņas uzņēmumi. Attiecībā uz parādsaistībām personas dati var tikt nodoti parādu atgūšanas uzņēmumiem, lai nodrošinātu parāda atgūšanu tiesiskā ceļā.

- Kredītinformācijas biroji. Uzņēmums var sniegt noteiktus personas datus kredītinformācijas birojiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, piemēram, lai novērtētu maksātspēju vai informētu par parādu esamību.

- Grupas uzņēmumi. Personas dati var tikt nodoti uzņēmumiem, kas ietilpst tajā pašā grupā kā Uzņēmums, ja tas nepieciešams administratīviem vai klientu apkalpošanas mērķiem, piemēram, kopīgu pakalpojumu sniegšanā vai saskaņotas klientu pieredzes nodrošināšanai.

- Citas trešās personas. Uzņēmums var sniegt personas datus citiem saņēmējiem, pamatojoties uz tiesību aktos noteiktajiem juridiskajiem pamatojumiem.

Datu glabāšana

Uzņēmums apstrādā Personas datus saskaņā ar šādiem noteikumiem:

  • tie tiek glabāti tik ilgi, cik nepieciešams, lai izpildītu ar normatīvo regulējumu noteiktos pienākumus;
  • ja Personas dati tiek apstrādāti, pamatojoties uz Jūsu piekrišanu, tie tiek uzglabāti tik ilgi, kamēr šī piekrišana ir spēkā un nav atsaukta;
  • Personas dati tiek saglabāti tik ilgi, cik nepieciešams, lai sasniegtu noteikto apstrādes mērķi un ievērojot leģitīmās intereses (piemēram, pieprasījumu izskatīšana, tiesību aizsardzība, jautājumu risināšana, prasības celšanas noilguma ievērošana u. tml.)

Dati saistībā ar Klientiem un Partneriem (juridiskām personām) noslēgtajiem līgumiem tiek glabāti līguma spēkā esamības laikā un 5 gadus pēc līguma beigām. Dati saistībā ar Klientiem un Partneriem (fiziskām personām) noslēgtajiem līgumiem tiek glabāti līguma spēkā esamības laikā un 10 gadus pēc līguma beigām.

Videonovērošanas dati tiek glabāti 30 dienas. Ja ir konstatēti prettiesiski nodarījumi un videoieraksti ir nepieciešami to atklāšanai, datus uzglabā tik ilgi, cik tas ir nepieciešams noziedzīgā nodarījuma izmeklēšanai saskaņā ar piemērojamiem normatīvajiem aktiem.

Telefonsarunu ierakstu dati tiek glabāti visu elektroenerģijas pakalpojuma sniegšanas līguma darbības laiku un 3 gadus pēc līguma izbeigšanas.

Dati saistībā ar tiešo tirgvedību tiek glabāti 5 gadus no piekrišanas sniegšanas vai līdz piekrišanas atsaukšanai.

Piemērojamie drošības pasākumi

Uzņēmums nodrošina Personas datu konfidencialitāti saskaņā ar tiesību aktu prasībām un piemēro atbilstošus tehniskos un organizatoriskos pasākumus, kuru mērķis ir aizsargāt Personas datus pret nelikumīgu piekļuvi, izpaušanu, nejaušu nozaudēšanu, grozīšanu, iznīcināšanu vai citu nelikumīgu apstrādi.

Personas datu pārsūtīšana ārpus ES/EEZ

Uzņēmums cenšas apstrādāt Personas datus Eiropas Savienības (ES) un Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) ietvaros, ciktāl tas ir iespējams. Tomēr noteiktos gadījumos, piemēram, interneta vietnes apmeklējumu statistikas apkopošanai un mārketinga nolūkos, Uzņēmums var izmantot trešo pušu sīkdatnes (piemēram, no Google vai Meta). Šādu sīkdatņu radītā informācija var tikt pārsūtīta un uzglabāta serveros ārpus ES/EEZ, tostarp valstīs, kurām Eiropas Komisija nav pieņēmusi lēmumu par pietiekamu personas datu aizsardzības līmeni. Šādos gadījumos, atkarībā no konkrētajiem apstākļiem, Uzņēmums var piemērot vienu vai vairākus no Regulā paredzētajiem aizsardzības mehānismiem, piemēram: – Eiropas Komisijas apstiprinātās standarta datu aizsardzības klauzulas.

Personas tiesības

Persona, kas vēršas pie Uzņēmuma, lai izmantotu savas tiesības, un kuras identitāti pārbauda Uzņēmums, ir tiesīga:

a. piekļūt saviem personas datiem, kurus apstrādā Uzņēmums;

b. labot savus nepareizos, nepilnīgos, neprecīzos personas datus;

c. pieprasīt iznīcināt Personas datus vai apturēt Personas datu apstrādes darbības, ja tas tiek darīts, pārkāpjot piemērojamo tiesību aktu prasības;

d. saņemt par sevi Personas datus, ko persona ir sniegusi strukturētā, plaši izmantotā un mašīnlasāmā formātā;

e. pieprasīt dzēst Uzņēmuma apstrādātos Personas datus, ja Personas dati tiek apstrādāti, pārkāpjot piemērojamo tiesību aktu prasības, vai Personas dati vairs nav nepieciešami, lai īstenotu mērķus, kādiem dati ir vākti vai citādi apstrādāti;

f. ierobežot savu Personas datu apstrādi saskaņā ar piemērojamiem tiesību aktiem, piemēram, uz laiku, kurā Uzņēmums izvērtēs, vai personai ir tiesības pieprasīt savu datu dzēšanu;

g. nepiekrist Personas datu apstrādei un/vai atsaukt piekrišanu, kas dota Personas datu apstrādei. Piekrišanas atsaukšana neietekmē personas datu apstrādes likumību līdz piekrišanas atsaukšanai;

h. netikt pakļautam tikai automatizētai lēmumu pieņemšanai, tostarp profilēšanai, ja tas izraisa tiesiskas sekas vai līdzīgu būtisku ietekmi uz personu, kā arī tiesības pieprasīt cilvēka iesaisti lēmuma pieņemšanā, izteikt savu viedokli vai iebilst pret šādu lēmumu, saskaņā ar Regulas 22. pantu;

i. Personai ir tiesības iesniegt prasību tiesā vai sūdzību uzraudzības iestādei - Datu valsts inspekcijai Latvijā, ja tā uzskata, ka tās personas datu apstrāde notiek pretrunā piemērojamajiem tiesību aktiem.

Automatizēta lēmumu pieņemšana

Mēs varam izmantot automatizētu lēmumu pieņemšanu un profilēšanu, piemēram:

  • personalizētu piedāvājumu un paziņojumu sagatavošanai, balstoties uz Jūsu pakalpojumu lietošanas paradumiem;
  • norēķinu izpildes uzraudzības, kredītspējas izvērtēšanas un parādu pārvaldības ietvaros;
  • pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanai un uzlabošanai, piemēram, optimizējot elektroenerģijas vai citu resursu patēriņu.

Šādi procesi palīdz mums nodrošināt Jums atbilstošākus un ērtākus pakalpojumus. Jums ir tiesības iebilst pret automatizētu lēmumu pieņemšanu un pieprasīt, lai lēmuma izvērtēšanā piedalās cilvēks.

Fizisko personu tiesību īstenošana

Personas var iesniegt pieteikumu par šo Paziņojumu vai Personas datu apstrādi Uzņēmumā rakstveidā pa e-pastu [email protected], +371 2 000 50 95 vai rakstveidā uz adresi: Gustava Zemgala gatve 74A, LV-1039, Rīga, Latvija.

Lai īstenotu savas tiesības, persona iesniedz Uzņēmumam rakstisku pieprasījumu personīgi, pa pastu, ar pārstāvja starpniecību vai izmantojot elektroniskos saziņas līdzekļus. Pieprasījumam jābūt salasāmam, personas parakstītam, tajā jānorāda personas vārds un uzvārds, dzīvesvietas adrese un kontaktinformācija saziņai, informācija par to, kādu iemeslu dēļ, kādas tiesības un kādā apmērā persona vēlas īstenot, kā arī informācija par to, kādā veidā persona vēlas saņemt atbildi.

Iesniedzot pieprasījumu, personai ir jāapliecina sava identitāte:

- ja pieprasījums tiek iesniegts tieši, personai jāuzrāda personu apliecinošs dokuments;

- ja pieprasījumu iesniedz pa pastu, pieprasījumam pievieno notariāli apstiprinātu personu apliecinoša dokumenta kopiju;

- ja pieprasījums tiek iesniegts ar pārstāvja starpniecību, pārstāvis norāda savu vārdu un uzvārdu, kā arī kontaktinformāciju saziņai, pa kuru fiziskās personas pārstāvis vēlas saņemt atbildi, un pārstāvētās personas vārdu, uzvārdu un personas kodu, un uzrāda notariāli apstiprinātu personu apliecinoša dokumenta kopiju un noteiktā kārtībā apstiprinātu pārstāvības dokumenta kopiju;

- ja pieprasījumu iesniedz, izmantojot elektroniskos saziņas līdzekļus, pieprasījumu paraksta ar kvalificētu elektronisko parakstu vai noformē ar elektroniskiem līdzekļiem, kas ļauj nodrošināt teksta integritāti un nemainīgumu.

Ne vēlāk kā viena mēneša laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas Uzņēmums sniedz personai atbildi, norādot informāciju par darbībām, kas veiktas pēc pieprasījuma saņemšanas, saskaņā ar Regulas 15.-22. pantu. Šo termiņu vajadzības gadījumā var pagarināt vēl par diviem mēnešiem, ņemot vērā pieprasījuma sarežģītību un izskatāmo pieprasījumu skaitu. Viena mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas Uzņēmums informē personu par pieprasījuma izskatīšanas termiņa pagarinājumu, vienlaikus norādot pagarinājuma iemeslus.

Uzņēmumam ir tiesības atteikties sniegt personai tās pieprasīto informāciju:

  • ja tas nav noformulēts saprotami;
  • ja nevarēsim Jūs identificēt;
  • ja uz šādu pieprasījumu atbildi jau esam snieguši;
  • ja pieprasītās informācijas apjoms ir nesamērīgs;
  • ja pieprasījums ir nepamatots (nav attiecināms uz Mūsu uzņēmumu, nav sniegti paskaidrojumi, kādēļ lūgums ir jāizpilda);
  • ja normatīvajos aktos noteikts, ka šādu informāciju Mēs neesam tiesīgi Jums sniegt vai Mums ir pienākums konkrētus Jūsu datus glabāt.

Ievērojot datu subjekta tiesības iepazīties ar saviem personas datiem, Uzņēmumam:

  • ir tiesības lūgt personu precizēt pieprasījumu, ja tiek apstrādāts liels datu apjoms,
  • tas var sniegt informāciju tikai tādā apjomā, kas neaizskar citu personu tiesības, ja dati ir saistīti arī ar trešajām personām.

Ja Jums ir kādas bažas par to, kā Mēs izmantojam Jūsu Personas datus, Jūs varat mums iesniegt sūdzību. Ja uzskatāt, ka esam Jūsu datus apstrādājuši neatbilstīgi, Jums ir tiesības iesniegt sūdzību uzraudzības iestādei. Latvijā tā ir Datu valsts inspekcija. Visu ES uzraudzība iestāžu kontakti ir pieejami šeit.