Latvijā ir sākusies jauna ēra elektroauto uzlādes jomā. Tieši jūnija vidū Ignitis ON nodeva ekspluatācijā jaudīgāko elektroauto uzlādes staciju valstī - 400 kW ultra ātro uzlādes iekārtu Ādažos. Šis solis iezīmē vēl nebijušu tehnoloģisko līmeni un atbildi uz mūsdienu mobilitātes izaicinājumiem.
Lai reāli pārbaudītu šīs infrastruktūras sniegumu, mūsu elektroauto uzlādes tīkla attīstības vadītājs Arturs Svekris devās testā ar vienu no jaudīgākajiem šobrīd pieejamajiem elektroauto – 2025. gada Porsche Macan Turbo.
Iespaidīgs starts: Porsche Macan Turbo 2025 un Latvijā jaudīgākā elektroauto uzlādes stacija Ignitis ON
Porsche vienmēr ir runājis par laiku - to simboliski apliecina arī analogais pulkstenis uz centrālās konsoles. Un arī šeit tas pierādījās: no 10 līdz 80% uzlāde aizņēma tikai 21 minūti. Tas nozīmē - uzlādes ātrums sasniedza iespaidīgus 920 km/h, kas būtībā ir vairāk nekā pietiekami jebkuram ikdienas braucienam vai tālākam ceļojumam.
Interesanti, ka automobiļa tehniskā specifikācija norāda maksimālo uzlādes jaudu 270 kW, taču realitātē tika sasniegti pat 284 kW - pārsniedzot visas gaidas. Kamēr vēl domājat, ko nopirkt t/c Apelsīns, auto jau ir gandrīz pilns - uzlādes ātrums tiešām pārsteidz.
Dinamika un patēriņš
Braucot ar Porsche raksturīgo asumu, bet ievērojot ceļu satiksmes noteikumus, vidējais patēriņš Sport Plus režīmā bija ap 23,2 kWh/100 km. Ņemot vērā, ka automašīnai ir 100 kWh baterija, tas ļauj ar vienu uzlādi nobraukt līdz 400 km. Braucot ekonomiskāk, iespējams sasniegt pat 500 km un vairāk.
Dizains un sajūtas
Bet Porsche nav tikai skaitļi. Tā ir sajūta. Un Macan Turbo 2025 to sniedz pilnā mērā:
- Pneimatiskā piekare nodrošina vienmērīgu un komfortablu braukšanu arī uz ne visai kvalitatīva seguma;
- Sport Plus režīms ir ārkārtīgi dinamisks - 0 - 100 km/h vien 3,3 sekundēs;
- Papildinājumam - G - spēka indikators priekšējā stikla projekcijā ir kā sportisks pārsteigums. Tādu “Wow!” brīdi piedzīvoju pirmo reizi;
- Salons ir kvalitatīvs un pārdomāts, lai arī centrālā konsole varētu būt nedaudz ietilpīgāka. Vācieši šeit acīmredzot izvēlējušies minimālistisku pieeju;
- Man mazliet nepatika ātrumu pārslēga novietojums, atradās uz konsoles, bet šķiet, ka būtu ērtāk, ja tā izvietojums būtu tieši aiz elkoņa;
- Ekrāna saskarne - precīza, vienkārša, viegli lietojama.
Iesakām izmēģināt
Šī pieredze apliecina, ka Ignitis ON ne tikai piedāvā infrastruktūru - mēs veidojam nākotni, kur elektroauto ir ātri, praktiski un baudāmi lietošanai ikdienā. Mēs turpināsim attīstīt tīklu visā Latvijā, lai vēl vairāk cilvēku varētu baudīt elektroauto ērtības bez kompromisiem. Ja arī Tu esi elektroauto īpašnieks - nāc un izmēģini šo jaudu pats!