Volkswagen ID.3 un Ignitis ON elektroauto uzlādes tīkls maina pat pārliecinātu iekšdedzes auto lietotāju paradumus

Mēs turpinām savu elektroauto “īstu lietotāju” apskatu – un šoreiz Ignitis Projektu vadītāja Sandra Magrina testēja Volkswagen ID.3. Pie tam “testēja” nemaz nav pareizais vārds, jo VW ID.3 jau pāris nedēļas ir Sandras ikdienas auto. Viņas pavisam īsais kopsavilkums ir tiešs – pēc dzīves pieredzes, kurā iekšdedzes dzinējs asociējies ar brīvību, pāreja uz VW ID.3 bija “tieši tas, ko man vajadzēja!”.

VW savā elektroauto reklāmā saka: “Daudzi reiz teikuši, ka nekad nedzīvos ārpus pilsētas, ka nekad neņems mājdzīvnieku un, jā, ka nekad nebrauks ar elektroauto.” Sandras stāsts apstiprina, ka patiesi, “nekad nesaki nekad”.

Lielisks auto + uzlādes infrastruktūra = paradumu maiņa

Lai mainītu paradumus, ar izcilu elektroauto vien nepietiek. Vajadzīga, protams, ir uzlādes infrastruktūra. Un te jāsaka, ka Ignitis ON Latvijā vien jau ir uzstādījis gandrīz 250 auto uzlādes punkti un mūsu tīkla pārklājums jau nodrošina tik daudz ikdienas ērtības, ka elektroauto lietotājiem par uzlādi vairs nav īpaši jāpiedomā – to var plānot kā ērtāk, nevis kā ir iespējams. Mūsu lietotāju paradumu pētījums “Ignitis ON elektroauto lietotāju indekss 2025” atklāja, ka pat 42% dzīvokļu iedzīvotāju ikdienā elektroauto mājās nemaz nelādē. Arī privātmāju īpašnieku vidū 47% gadījumu nav ierīkotas elektroauto uzlādes vietas mājās, lai gan viņi brauc ar elektroauto. Vārdu sakot, uzlādes tīkls ir pietiekams un varam pievērsties Sandras pieredzei par pašu auto.

Nodriedis, kvalitatīvs un pilns enerģijas

Volkswagen saka, ka ID.3 dizaina līnijas piešķir auto nobriedušāku skatu. Patiesi – “nobriedušāks” varētu būt īstais vārds, lai raksturotu šo it kā kompakto, “mīlīgo” auto. Tā veiktspēja ir pārliecinoša, salona materiāli ir kvalitatīvi un nevienā brīdī nav sajūta, ka braucamais ir kāds eksperiments vai starpposms ceļā uz kaut ko labāku. Nē, šis ir pilnvērtīgs, ērts, ātrs un ļoti simpātisks auto. Kā saka Sandra: “Manas pirmās divas nedēļas ar VW ID.3 bija enerģijas pilnas un pārliecinošas”.

Veiktspēja un izmaksas

Divu nedēļu laikā Sandra ar VW ID.3 nobrauca pirmos 2150 kilometrus, pavadot ceļā 43 stundas ar vidējo ātrumu 50 km/h un vidējo patēriņu 14,9 kWh/100 km. Viņas “degvielas” rēķins par šo periodu (ņemot vērā, ka Sandrai mājās nav saules paneļu vai biržas cenu plāna) ir tikai 38,91 EUR. Šajā laikā publiskās elektroauto uzlādes vietās veikta gandrīz pilnas "bākas" uzlāde (42,4 kWh) par 12,27 EUR! Tātad kopējās izmaksas par “degvielu” šajā periodā ir 51,18 EUR. Izmaksas par 100 km, aptuveni 2,38 EUR.

Pārsteidzoši secinājumi

  • VW ID.3 tikai šķiet kompakts – salons ir negaidīti ietilpīgs un sniedz brīvas telpas sajūtu
  • VW māk ar moderniem salona materiāliem panākt pamatīguma sajūtu, te nekas negrab un neklab, un nešķiet, ka novecos pēc gada;
  • VW ID.3 nav “sporta” auto, bet, pat braucot pavisam mierīgi, tam ir enerģijas un sprigana viegluma sajūta;
  • Auto stūres rats šķiet ļoti “viegls”, VW ID.3 ir izteikti viegli manevrēt pilsētā;
  • Cik patīkami ir auto novietot Rīgā bez maksas;
  • Sabiedriskā transporta joslu izmantošana – tik ātrs veids, kā izkļūt no pilsētas sastrēgumiem rītos un vakaros;
  • Volkswagen garantijas: Baterijai 8 gadi!
  • Izdevīgi Swedbank Latvija Līzinga noteikumi;
  • EKII atbalsts elektroauto iegādei;
  • Nākamā tehniskā apskate tikai 2028. gadā: mazāk rūpju par regulārām pārbaudēm;
  • Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis un akcīzes nodoklis = 0,00 EUR;

Ar gandarījumu par pārmaiņām

Kā saka Sandra: “Nepilna gada laikā, strādājot Ignitis un tieši nodarbojoties ar zaļās enerģijas pieejamības nodrošināšanu – elektroauto uzlādes punktu izbūvi –, es lēnām mainīju savus uzskatus. Pētot, iedziļinoties un uzklausot īstus "EV dzirksteles vīrus", kuri savus iekšdedzes "kumeļus" nomainījuši pret elektroauto, nonācu pie secinājuma, ka šāds risinājums ir piemērots arī man. Varu droši teikt, ka sabiedrībai kopumā ir vēl kur augt, bet ir tik liels gandarījums būt par šo pārmaiņu vēstnesi!”